Enunturi Constitutionale

Imprimare

De o vreme mi-am făcut un obicei costisitor şi nesănătos. În fiecare dimineaţă citesc pe alese, articole din câteva ziare mai importante.
O să spuneţi: Ei şi ce !, Mare lucru !, nu eşti singurul !.
Nu vă contrazic, dar în toate aceste articole se prezintă diverse situaţii care reflectă modul în care se respectă legea în ţară. Concluzia trasă de mine după câţiva ani de citit astfel de articole este că nu am găsit un domeniu în care să aflu că legea se respectă aşa cum comentează de regulă cei care descifrează acum tainele dreptului, adică „ În litera şi spiritul legii”.  O să-mi spuneţi: E bine şi aşa decât de loc.


Numai că dacă respecţi legea doar pe jumătate, doar în litera, sau doar în spiritul ei atunci înseamnă că nu o respecţi întocmai comiţând o ilegalitate. Poate unii dintre dumneavoastră o să spună că nu înţeleg nimic din ce spun sau la ce fac referire.
Din această cauză încerc să dau câteva exemple. În acest număr al MATELOTULUI propun să discutăm (puţin), despre câteva enunţuri din ultima ediţie a Constituţiei ROMÂNIEI.
Este demn de memorat faptul că  în Constituţie sunt integrate câteva enunţuri din D.U.D.O. (Declaraţia Universală a Drepturilor Omului). Unul dintre acestea este şi art. 16.
În art.16 Egalitatea în drepturi  se precizează că (1)  Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.  şi  respectiv  (2) Nimeni nu este mai presus de lege.
    Dar ce ne facem?, că peste  56 de articole, la art. 72 Imunitatea parlamentară (2) Deputaţii şi Senatorii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi percheziţionaţi, retinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte, după ascultarea lor. Urmărirea şi trimiterea în judecată penală se pot face numai de către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curti de Casaţie şi Justiţie. şi respectiv (3) În caz de infracţiune flagrantă deputaţii sau senatorii pot fi reţinuţi şi supusi percheziţiei. Ministrul Justiţiei îl va informa neîntârziat pe preşedintele Camerei asupra reţinerii şi percheziţiei. În cazul în care Camera sesizată constată că nu există temei pentru reţinere, va dispune imediat revocarea acestei măsuri.
    Fără a face multe analize, ce înseamnă acest lucru sau care sunt avantajele cetăţenilor care beneficiază de enunturile art. 72, din opoziţia enunţurilor art.16 şi art.72 reiese foarte clar că nu toţi cetăţenii României sunt egali în drepturi sau mai precis nu au aceleaşi drepturi. Acest fapt ne duce cu gândul la sfârşitul constituţiei respectiv la articolele 150 Iniţiativa revizuirii constituţiei şi 151 Procedura de revizuire pe care nu le mai prezentăm pe larg, dar în baza lor adresăm rugămintea celor în drept ca în rezonanţă cu enunţul art. 152 Limitele revizuirii (2).”  De asemenea, nici o revizuire nu poate fi făcută dacă are ca rezultat suprimarea drepturilor şi a libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor sau a garanţiilor acestora , să elimine acest dezacord creat de însuşi Parlamentul ROMÂNIEI atunci când a acceptat enunţurile de la art. 72, care sunt în conflict chiar cu articolul 152 care prin conţinut vine să protejeze şi enunţul articolului 16.   

Florin Gusman

Wednesday the 19th. Affiliate Marketing. Toate drepturile asupra materialelor publicate apartin d-lui Florin Gusman si coautorilor!