Marea Noastra

La mulţi ani ! - Revista Marea Noastra

Ing. Florin GUSMAN vicepreşedinte L.N.R., redactor la revista „Marea Noastră"

Izvorâtă, ca şi Liga Navală Română, din raţiuni sociale, revista sa, „Marea Noastră", şi-a căutat permanent făgaşul în decursul celor 70 de ani care au trecut.

Citeşte mai departe: La mulţi ani ! - Revista Marea Noastra

Metode noi de evaluare a factorilor de decizie de la bordul navei

A vorbi despre rolul esenţial al factorilor de decizie în conducerea unui sistem este deja o informatie cu valoare axiomatică.

Factorii de decizie de ia bordul navei implicaţi au un rol deosebit în eficientizarea activităţii, ceea ce nu vizează doar bunul mers al activităţii economice ci si aspecte precum amplificarea si accelerarea comunicării interumane în scopul comprimării distantelor si timpului. Toate acestea presupun, de fapt, dezvoltarea si coordonarea optimă a factorilor umani in corelaţie cu cei tehnici.

Citeşte mai departe: Metode noi de evaluare a factorilor de decizie de la bordul navei

Urare la a XV–a aniversare a revistei Marea Noastra

În competiţie cu unele publicaţii din domeniu puternic finanţate, poate ruda cea mai săracă a acestor publicaţii, confruntată permanent cu lipsa de finanţare, fără date fixe de apariţie chiar dacă se doreşte altceva, cu un colectiv de redacţie nemotivat financiar dar care mai întreţine pagini şi la alte publicaţii, această MARE a NOASTRĂ a devenit cu timpul o revistă de calitate citită chiar şi de profesionişti din domeniul transporturilor dornici să afle ce s-a mai întâmplat sau se mai întâmplă cu transporturile navale din România.

Citeşte mai departe: Urare la a XV–a aniversare a revistei Marea Noastra

Lecţii de iniţiere în radiocomunicaţii navale

Incepând cu acest număr deschidem un ciclu de LECŢII DE INIŢIERE în domeniul navigaţiei, comunicaţiilor navale, marinăriei, ecologiei apelor etc. Primele 3-4 teme vor fi de  radiocomunicaţii navale.

Ing. Florin GUSMAN, vicepreşedinte al Ligii Navale Române

Prin termenul „a comunica" se înţelege acţiunea de „a pune în legătură cu...". DEX-ul ne informează că acţiunea de „transmitere a unor sunete, semnale sau imagini cu ajutorul undelor electro-magnetice" este „radiocomunicaţie".

Citeşte mai departe: Lecţii de iniţiere în radiocomunicaţii navale

Navigaţia de agrement în acord cu legea

În România, despre acest domeniu nu s-au scris foarte multe, singura lucrare fiind cea intitulată „Curs de ambarcaţiuni mici - Nave categoria a ll-a", editată de S.M. Atlas - Tulcea. Acest domeniu, destul de vast, nu a intrat încă în atenţia specialiştilor, datorită următoarelor aspecte (după părerea noastră) :
-    lipsa de interes până nu demult a persoanelor iubitoare de agrement nautic, datorită condiţiilor restrictive existente şi a faptului că această pasiune era privită prin prisma evadării din sistem;
-    lipsa de curaj a administraţiei în a propune modificări radicale care ar fi trebuit să aducă la masa de lucru reprezentanţii  ministerelor de  Interne,  Apărării Naţionale, Transporturillor, de Finanţe şi Justiţie şi altele care poate ne scapă acum.

 

Citeşte mai departe: Navigaţia de agrement în acord cu legea

Siguranţa navigaţiei este principalul domeniu de activitate al A.N.R.

S-a împlinit, în luna octombrie, un an de la înfiinţarea Autorităţii Navale Române. Dorind să informăm cititorii noştri cu privire la problemele actuale din domeniul de activitate al acesteia, ne-am adresat domnului director general Marin Chintoan-Uţă, care a avut amabilitatea să răspundă întrebărilor redacţiei.

R.: Ce este A.N.R.? Ştiind că la momentul înfiinţării, Instituţia se confrunta cu unele probleme, vă rugăm să ne spuneţi dacă au fost depăşite si cum?

Citeşte mai departe: Siguranţa navigaţiei este principalul domeniu de activitate al A.N.R.

Psihograma Ofiterilor cu atributii in mentenanta echipamentelor electrotehnice navale.

Beatrice BALGIU - psiholog - Universitatea Politehnică Bucureşti

Florin GUSMAN - inspector de spec. IA - Inspectoratul Navigaţiei Civile Constanţa

Deşi atribuţiile personalului navigant însărcinat cu rezolvarea problemelor tehnice apărute la instalaţiile electrice au fost pentru prima oară statuate în urmă cu peste 90 de ani (1903-1904 au fost construite primele motonave cu propulsie Diesel-Electricâ, iar din 1909 curentul alternativ a început să fie folosit pe scară largă la nave), există actualmente foarte multe aspecte doar parţial clarificate.
Acesta este motivul necesitate care/ie-a făcut să ne orientăm spre alcătuirea unui inventar psihologic al proceselor şi cerinţelor activităţii profesionale aparţinând personalului sus amintit.

Citeşte mai departe: Psihograma Ofiterilor cu atributii in mentenanta echipamentelor electrotehnice navale.

O noua functie in sistemul transporturilor navale

Datorita complexităţii crescânde şi a dificultăţiior intervenite in  interrelationarea (coordonare) port - (coordonare) nava, sistemul de navigatie s-a confruntat relativ recent cu o nouă atribuţie apărut în interiorul său şi anume funcţia de operator V.T.S. (Vessel Traffic System).
Atribuirea acestor sarcini unor angajaţi ai Căpităniei Portului Constanta încă din anul 1994 - unde cu mijloacele existente la acea data s-a căutat soluţionarea noilor cerinţe impuse  a condus la îndeplinirea acestor atribuţii pe toate caile posibile, la aceasta contribuind sistemul V.T.S. organizat provizoriu atunci, având drept scop obţinerea optimizării traficu-lui naval prin acţiuni de supraveghere, control, coordonare a activităţii din porturi si din apropierea acestora, acţiuni care constau in:

Citeşte mai departe: O noua functie in sistemul transporturilor navale

Promovarea Agrementului Nautic

Zilele trecute, câţiva dintre elevii cursului de vară de la Yacht Club Regal Român m-au rugat să fac o apreciere asupra rentabilităţii achiziţiei unei ambarcaţiuni de agrement cu motor sau vele şi dacă pasiunea pe care o au ar putea să compenseze efortul financiar pe care l-ar face.
Această solicitare mi-a amintit că, în urrnă cu peste zece ani, lucrând în Inspectoratul Navigaţiei Civile, am fost con¬tactat, printr-un prieten, de o firmă spaniolă care derula afaceri în România. Motivul aces¬tui interes era studiul pe care-l făcusem privind posibilitatea deschiderii unor activităţi de agrement nautic, pe salba de lacuri care străbate Bucurestiul dinspre nord-vest spre sud-est.

Citeşte mai departe: Promovarea Agrementului Nautic

Marina Romana factor de securitate si siguranta nationala

A vedea în depărtare este ceva, însă a ajunge acolo, este cu totul altceva.
Brâncuşi

I. În actualul context geopolitic şi de securitate   internaţională,   marcat   de tendinţele  de  globalizare,    rapiditatea evoluţiilor şi schimbărilor politico-economice, multiplicarea surselor de tensiune şi creşterea gradului de incertitudine în diferite momente, am ales acest titlu având drept repere principale conceptele de securitate şi siguranţă naţională şi „Strategia  de  securitate  naţională  a României' adoptată de C.S.A.T.

Citeşte mai departe: Marina Romana factor de securitate si siguranta nationala

Tuesday the 17th. Affiliate Marketing. Toate drepturile asupra materialelor publicate apartin d-lui Florin Gusman si coautorilor!