Marea Noastra pentru Tineret

O radiografie a grupului social marinaresc in perioada de tranzitie

Analizele, scrierile despre complexităţile haotice (întreita criză umană sub raport individual, socială, ecologică) cu care se confruntă societatea de tranziţie, care în anumite domenii frizează patologicul, au fost depăşite doar de drama cu care au fost trăite evenimentele în sine, evenimente prin care am trecut cu toţii începând cu anul 1990.
Despre acest grup aparte, cum este cel marinăresc (marinari, civili şi militari, constructori navali, cercetători, manageri), cu legi mai mult nescrise, cum este cel marinăresc, pe hârtia ziarului sau a revistei au predominat datele, faptele şi mai puţin urmările acestora în psihologia indivizilor care-l alcătuiesc.

Citeşte mai departe: O radiografie a grupului social marinaresc in perioada de tranzitie

Sfaturi privitoare la strangerea de fonduri prin sponsorizare

Ing. Naval Florin GUSMAN
Întrucât, editarea revistei „MAREA NOASTRĂ PENTRU TINERET" ca şi alte acţiuni ale Filialei LNR Bucureşti, se bazează mai ales pe sponsorizări, considerăm că acest articol este deosebit de bine venit pentru membrii noştri ca şi pentru cei ai altor filiale LNR, ca un îndreptar permanent şi binevenit, fapt pentru care şi publicăm articolul, cu mulţumirile de rigoare adresate autorului.
Redacţia
Pentru a putea să desfăşori o astfel de activitate va trebui să respecţi câteva principii de referinţă într-o activi¬tate, care se declară cea mai grea dintre toate activităţile financiare.

Citeşte mai departe: Sfaturi privitoare la strangerea de fonduri prin sponsorizare

Unele considerente asupra Dunarii

Câţiva oameni de seamă ai naţiunii noastre au făcut pe parcursul vieţii lor aprecieri asupra Dunării care cu timpul au devenit afirmaţii simbol ale neamului (M. Kogălniceanu şi N. Iorga).
Cert este că Dunărea, acest drum pe ape, această axă a Europei reprezintă pentru noi drumul care ne deschide prin Marea Neagră orizontul către cele mai îndepărtate colţuri ale lumii.
Dunărea a fost, este şi va fi o sursă a vieţii şi de hrană pentru poporul român salvându-ne în anii secetoşi  transformându-se în pod iarna şi în drum vara. Tot ea a fost leagănul Marinei Militare şi Comerciale Române.

Citeşte mai departe: Unele considerente asupra Dunarii

Omul, cel mai valoros capital al natiunii Romane

Actuala criză prin care trece România a fost pusă pe rând pe ' seama scăderii productivităţii, pe seama  muncitorilor  leneşi,  pe seama   administraţiei   neprice-pute, a cheltuielilor prea mari şi .investiţiilor neadecvate, a dispariţiei eticii muncii, a economiei subterane.
În concordanţă cu actuala criză, sectorul naval în România .este în total declin fapt confirmat de datele statistice pe care le deţinem raportate la anul 1990 astfel:
Numărul de nave maritime de mare tonaj a scăzut la 26,6%;
Deplasamentul a scăzut la 44%;
Personalul ocupat în acest sector a scăzut sub 20% şi continuă să scadă fiind grupat în companii de stat 11,5% şi în companii particulare 8,5%.
Aspectele mai importante care afectează acest sector le prezint succint:

Citeşte mai departe: Omul, cel mai valoros capital al natiunii Romane

Ce ar putea sa ne mai astepte "maine", in secolul urmator

În memoria doctorului Ghionescu Petre, cel cu care am analizat de nenumărate ori astfel de aspecte în lungile în voiaje efectuate cu navele de pescuit în Oceanul Atlantic.

Dacă printr-un miracol globul terestru va scăpa la următorul mare cataclism pe care îl considerăm inevitabil, vom crede atunci că toate miracolele sunt posibile.
Adevărul despre aceste miracole este cunoscut de către iniţiaţi, dar el este travestit şi uneori prezentat inversat, în aşteptarea momentului revelaţiei totale (momentul adevărului total), iar dacă cineva a încercat să-l prezinte, acela a reuşit doar secvenţial uneori plătind cu viaţă această cutezanţă.

Citeşte mai departe: Ce ar putea sa ne mai astepte "maine", in secolul urmator

Monday the 11th. Affiliate Marketing. Toate drepturile asupra materialelor publicate apartin d-lui Florin Gusman si coautorilor!