Documentatii, Manuale, Cursuri si Comunicari

Ghid in imagini pentru supravietuirea pe mare - Editie Revizuita

Ghid in imagini pentru supravietuirea pe mare, dedicat iubitorilor agrementului nautic, editia nr. 1 revizuita

Descarca de aici atasamentul ce contine cuprinsul noului ghid.

Ghid in imagini pentru supravietuirea pe mare

Ghid in imagini pentru supravietuirea pe mare, dedicat iubitorilor agrementului nautic, editia nr. 1.

Citeşte mai departe: Ghid in imagini pentru supravietuirea pe mare

Factor decisiv la reducerea cheltuielilor in sectorul administratiei de stat este un management corespunzator al telefonului

FACTOR DECISIV LA REDUCEREA CHELTUIELILOR IN SECTORUL ADMINISTRATIEI DE STAT ESTE UN MANAGEMENT CORESPUNZATOR AL TELEFONULUI

Lucrurile nu sunt greu de facut, ceea ce este greu, este sa ne punem in starea de a le face.

BRANCUSI

 Din totalul cheltuielilor lunare curente in valoare de peste 600 milioane lei care le  efectueaza Ministerul Transporturilor, jumatate o detin cheltuielile cu comunicarile telefonice, cheltuieli cumulate de la toate retelele utilizate ( ROMTELECOM, C.F.R. si interna ALCATEL ).

Aceasta valoare, daca ne raportam la respectivul capitol de cheltuieli din B.V.C. - ul realizat anul trecut pentru anul in curs, este dubla fata de cele 150 milioane prevazute.

Desigur ca aceasta dublare a cheltuielilor are cateva motivatii obiective pe care le voi prezenta:

Citeşte mai departe: Factor decisiv la reducerea cheltuielilor in sectorul administratiei de stat este un management...

Sisteme de crestere a sigurantiei navigatiei

Nota Autorului:

Lucrarea a fost prezentata in Sesiunea Stiintifica Jubiliara I.C.P.T.T. care a avut loc la Bucuresti in 9-12 Mai 1979:

CERCETAREA STIINTIFICA SI DEZVOLTAREA TEHNOLOGICA – FACTOR DETERMINANT IN MODERNIZAREA SI CRESTEREA EFICIENTEI TRANSPORTURILOR.

Lucrarea cuprinde o descriere a sistemelor moderne de navigatie si coordonare a activitatii de transport pe mare in conditii meteo nefavorabile. 

Sunt prezentate noi instalatii de crestere a sigurantei in navigatie, precum si dispozitive cu avertizare optica si acustica, pentru prevenirea coliziunilor.

Pentru fluvii sunt prezentate sisteme de coordonare a navigatiei prin Dispecerat utilizand diverse mijloace de comunicatii.

Consideraţii asupra unor membrii L.N.R.

De când am intrat în LNR, ca membru refondator, am încercat să pricep mecanismele care animează această organizaţie căutand să depăşesc întelesurile Statutului.

Pe parcurs m-am confruntat cu mai multe ciudăţenii, de care nu am făcut public, caz şi de care nu m-am impiedicat.

Pe parcursul activitaţii mele în ligă, în care am ajutat necondiţionat liga, cu ce am putut: începând cu sediu, materiale consumabile, donaţii de mobilier şi cărti, acces în palat şi loby pe la diverse firme pentru servicii şi sponsorizări am constatat la unii dintre colegi, nenumărate încercări de a minimaliza eforturile mele.  

Uneori în urma unor poziţii deschise şi ferme faţă de anumite situaţii, am observat chiar luarea persoanei mele peste picior de persoane al căror nume chiar nu mai mi-l amintesc acum. Pesemne nişte Neica Nimeni căci altfel îi ţineam minte.

Citeşte mai departe: Consideraţii asupra unor membrii L.N.R.

Reprezentarea activitatii Ligii Navale Romane (L. N. R.) la nivelul personalului maritim

Percep?ia sociala a institu?iilor capata acuitate din interior catre exteriorul acestora. Cu alte cuvinte, indivizii din interiorul institu?iei sînt cei mai buni inductori ai imaginii celei mai apropiate de realitate a acesteia. Este ipoteza de lucru de la care am pornit în microstudiul întreprins de noi asupra imaginii Ligii Navale Române   (L. N. R.) - unicul organism consacrat transporturilor ?i transportatorilor maritimi.   1. Metoda. În acest sens, prin metoda anchetei bazata pe chestionar, ne-am propus ca scop declarat sa observam modul în care este receptata activitatea L. N. R. de catre personalul lucrator în domeniu. Astfel, într-un chestionar cu 17 întrebari (preformate ?i deschise) au fost vizate urmatoarele aspecte:   a - percep?ia directa a subiec?ilor în privin?a L. N. R. (cunoa?terea denumirii asocia?iei, a activita?ii acesteia, statutului, provenien?a fondurilor etc.);   b - percep?ia indirecta (mediatizata) a L. N. R.;   c - interrela?ionari existente între L. N. R. (persoane constituente: pre?edinte, vicepre?edinte, secretari, membri) ?i colaboratori externi;   d - motivele apartenen?ei/nonapartenen?ei la L. N. R.  

Citeşte mai departe: Reprezentarea activitatii Ligii Navale Romane (L. N. R.) la nivelul personalului maritim

DESPRE TRATATUL DE MANEVRA NAVEI

DESPRE TRATATUL DE MANEVRA NAVEI

...Timpul prezent este marcat printre altele,    de două maladii incontestabile care afectează starea de sănătate fizică şi mentală a fiecărui individ, pe care din păcate toate guvernele care s-au perindat pe la conducerea ţării după 1989, nu că nu au reuşit să le „ amelioreze ", dar nici măcar nu le-au acordat cea mai mică atenţie.

Amândouă maladiile neluate în seamă afectează fără doar şi poate destinul nostru lovind sănătatea fiecărui individ, precum şi igiena intelectuală.

Prima maladie duce la degradarea sistemului sanitar care este influenţat de trei factori importanţi: nivelul salariilor personalului, modul de acordare al medicamentelor, şi decăderea rapidă a profesionalismului în condiţiile în care, la facultăţile de medicină (de stat) abia reuşesc să se înscrie 1,1 candidaţi pe un loc scos la concurs, faţă de 20 de candidaţi pe loc, cu mult timp în urmă A doua maladie afectează sistemul de învăţământ prin care trece fiecare cetăţean de la vârstă încă fragedă până la ieşirea la pensie, iar despre acesta putem spune câteva cuvinte în plus. 

Citeşte mai departe: DESPRE TRATATUL DE MANEVRA NAVEI

Test de opinie pentru integrare

INTREBARILE TESTULUI DE OPINIE PENTRU PERSONALUL MINISTERULUI TRANSPORTURILOR

1.Votre position devant l’Integration de la ROUMANIE dans les structures de L’union Europeen ; avantages et desavantages.

1. De acord cu integrarea ROMANIEI in structurile UNIUNII EUROPENE :

AVANTAJE :

- Revigorarea politicii economice a ROMANIEI  prin dezvoltarea comertului, transporturilor, turismului, reducerea taxelor vamale, obtinerea unor imprumuturi pe termen lung cu dobinzi mici  de la C.E.E. pentru finalizarea unor investitii intrerupte facute in domeniul infrastructurilor terestre mai ales in transporturi.

DEZAVANTAJE

- Politica externa incorsetata de conditii politice impuse  pentru facilitatile economice oferite si pierderea unor capacitati de abordare a unor drepturi teritorilale ( ma refer la Moldova si Insula Serpilor ).

2.Est-ce-que l’Integration de la ROUMANIE dans  les structures de NATO, est-elle importante dans la premier val (tranche)?

Quelles sont les implication de deux posibles scenarius ?

Expliquer succint votre position .

Citeşte mai departe: Test de opinie pentru integrare

MAGAZINERUL - autor jurist Cristian POPESCU

CUVÂNT ÎNAINTE - MAGAZINERUL -  autor jurist Cristian POPESCU 


Cu ani de zile în urmă locul probităţii profesionale fusese confiscat de către trebism, utilizându-se frecvent expresia: ,,Angajază-l că este băiat de treabă !!!”.

Timpul a trecut, iar viaţa, în loc să corecteze erorile generate de către oameni, a demonstrat că are alte priorităţi pe ordinea de zi, aşa că ,,pe bune” peste 85% din angajări se fac azi pe baza unor recomandări de genul celei de mai sus.

Datorită acestui fapt am ajuns acum să numărăm pe degete colectivele omogene.

Dar, iată că, mai rar, poate ajutaţi de conjuncturi sau şanse apar şi tineri care demonstrează că expresia: „Permiteţi-mi să mă prezint singur” este încă valabilă.

Într-una din zilele anului trecut a apărut în biroul nostru o colegă tânără de la contencios căutând o fişă de post a unui magaziner care avea un conflict declanşat cu instituţia noastră. Pe colegă o interesa dacă aveau specificate în fişă obligaţiile acestuia.

Citeşte mai departe: MAGAZINERUL - autor jurist Cristian POPESCU

RUPTURA DE EXPLICAŢIE

Nota Autorului: Desi acest articol a fost oferit mai multor publicatii, dupa finalizare, acestea au refuzat publicarea lui!

 

- DE CE ?  -..... - CUM ?  -..... - CINE ?  -..... - NOI ?  - ..... EI ? -......… 

- SCRIE UNDEVA ? -...............................  -  NU ?-...................  

- FRAŢILOR !, NU MAI ÎNŢELEG NIMIC !, ZĂU AŞA.

Deşi veche, problema drepturilor omului a fost formulată în epoca  modernă  în operele filozofilor Th. Hobbes şi J. Locke.

J. Locke scria despre  Legea naturală a lui  Dumnezeu, care constă  în faptul că “nimeni nu are dreptul să lipsească pe alt om de viaţă, sănătate, proprietate şi libertate. Dreptul la viaţă, la proprietate şi libertate sunt naturale: ele aparţin fiecăruia prin însuşi faptul că s-a născut om.”

După cum ştim, oamenii au trăit întotdeauna în comunităţi mai mici sau mai mari care au ajuns sau nu să se organizeze în state.

Pentru a crea aceste comunităţi oamenii au trebuit să accepte renunţarea  la  anumite  părţi  ale  drepturilor  fundamentale  ( exemplu: cel de a se conduce singur ) în condiţiile în care cei care îi reprezentau,  comuniunea ( statul ) trebuia să îi apere intern ( de nedreptăţile făcute de unul contra altuia ), sau de invaziile străinilor.

Această renunţare la dreptul de a se conduce singur şi autorizarea unui grup de oameni “agreaţi” de el şi de alţii să-i conduca, cu condiţia ca fiecare om din comunitate să facă la fel, este de fapt un contract social. 

Citeşte mai departe: RUPTURA DE EXPLICAŢIE

Determinarea caracterului complex al factorului de decizie

DETERMINAREA CARACTERULUI COMPLEX AL FACTORILOR DE DECIZIE

SCENARIU CASETA PENTRU PREZENTAREA SUMARA A TEMEI :

 

IMAGINE  1.

Ecranul negru.

COMENTARIU 1.

Analize, studii cercetari din diferite domenii asupra aspectelor cunoasterii omului - indiferent daca sint stiintifice empirice sau revelate - nu au cuprins pana acum totalitatea esentei, nu au atins concluzii de origine si valabilitate comuna.

" CUNOASTE-TE PE TINE  INSUTI,  INVATA SA - I  CUNOSTI  PE  ALTII  SI  VEI CUNOSTE  ASTFEL  SECRETELE  UNIVERSULUI "  aceasta inscriptie de pe frontispiciul  templului de la Delphi va fi intodeauna de actualitate.

Citeşte mai departe: Determinarea caracterului complex al factorului de decizie

Un echipaj pentru speranta

Traim acest an plin de aniversari :
104 ani de la infiintarea SERVICIULUI MARITIM ROMAN ;
 60 de ani de la prima intrare in tara al celui de al doilea bric MIRCEA ;
 30 de ani de existenta a MUZEULUI MARINEI ROMANE ;

dar cum pe pamint avem BUNE ! - RELE ! si

    23 de ani de la rasturnarea in dana 17 a portului Galati a pasagerului TRANSILVANIA ;
    5 ani de la rasturnarea in rada portului Constanta a navelor XIUX SI PARIS ;
    4 ani de la intrarea in reparatie a bricului MIRCEA in santierul naval Braila ;
    6 luni de la blocarea pe Dunare in amonte a peste 100 de unitati de transport fluvial datorita interventei prompte a organizatiei in care noi romanii tinem mortis sa intram de cativa ani incoace ;
    4 luni de la inceperea procedurilor de lichidare a companiilor de navigatie maritima cu capital majoritar de stat ( NATIONALE , ROMLINE ,PETROMIN) ;
    3 luni de la pronuntarea favorabila a Curtii de Apel pentru aplicarea procedurilor de faliment a C.N.M. NAVROM Constanta ;
    si cine mai stie cate altele…

Citeşte mai departe: Un echipaj pentru speranta

Tuesday the 17th. Affiliate Marketing. Toate drepturile asupra materialelor publicate apartin d-lui Florin Gusman si coautorilor!